Recenzia na Shazam! alebo nesúď film podľa žánru? (bez spoilerov)

Keď sa na sociálnych sieťach prvýkrát objavil trailer na film SHAZAM!, kritici a odborníci predpokladali to najhoršie. Snímok dokonca získal 10. priečku v zozname Top 10 nadchádzajúcich superhrdinských filmov, ktoré môžu dopadnúť otrasne od svetoznámeho kanadského youtube kanálu WatchMojo.com. Takéto predpoklady si táto komixová rodinná komédia o štrnásťročnom dospelákovi odniesla pravdepodobne vďaka podobnosti štýlu s menej kvalitnými filmami ako Zúbková víla s Dwaynom „The Rock“ Johnsonom v hlavnej role, či Dobrodružstvá na planéte detí, ktorý je považovaný za jeden z najhorších filmov všetkých čias. Predpoklady však občas klamú. Film SHAZAM! je jeden z tých prípadov.

O tom, že je film SHAZAM! vykročenie zo stereotypu komixoviek, niet pochýb. Na prvý pohľad vám môže prísť nezvyčajné, že hlavnú postavu hrajú dvaja herci– Asher Angel, ktorý hraje štrnásťročného Billyho Batsona, a

Zachary Levi, ktorý stvárnil jeho premenenú podobu na superhrdinu. Títo dvaja herci sa správaním síce na seba veľmi nepodobajú, ale v konečnom dôsledku stvárnenie postavy dopadlo celkom slušne.
Herecké výkony nesklamú ani u detských hviezd, ktoré si zahrali rolu Billyho nevlastných súrodencov. Až úchvatne prirodzený, ale pritom primerane humorný scenár sa tiež dokonale prispôsobil k veku a povahe postáv.
Povahou nesklame ani záporná postava, ktorá je jedinečná od motívu, cez jeho nadprirodzené sily, až po výzor.
Hlavný záporák však nie je jediná prekážka, z ktorou hrdina bojuje. Vývoj postavy Billyho poukazuje na reálne problémy zneužívania slávy a moci, kde je ukrytá edukatívna časť a jedna z hlavných myšlienok filmu.
Príbeh filmu sa od ostatných tiež líši chýbajúcim príbehom lásky, čo je dôkazom toho, že sa komixovky zaobídu aj bez tohto elementu.
Technická stránka filmu ma úprimne osobne veľmi prekvapila. U filmov z DC univerza som zvyknutý predovšetkým na nepravo vyzerajúce vizuálne efekty. Na pár výnimiek (ktoré si všimne len veľmi citlivý divák) boli efekty v kvalite porovnateľnej napríklad s Captain Marvel- najnovšieho filmu z konkurenčného MARVEL univerza.
Predchádzajúce DC filmy taktiež trpeli zlým výberom hudby, ktorá nesedela do scén. SHAZAM! so svojou scénou pri ktorej vám hraje „Don’t Stop Me Now“ od legendárnej rockovej skupiny Queen dokazuje v tomto smere značný pokrok.
Práca kameramanov bola vynikajúca. Najviac vynikli zábery, pri ktorých postavy, na ktoré je zameraná scéna,stáli v strede záberu, aby týmto prvkom vystihli ich dôležitosť. S nadšením vyzdvihnem aj zábery s pohyblivou kamerou, ktoré neboli prerušené žiadnym zbytočným strihom. Spolupráca štábu pri natáčaní a štábu pri editovaní teda bola bezchybne zvládnutá.
Film SHAZAM! aj napriek svojej podoby na neúspešné filmy predišiel všetky očakávania. Svoje hodnotenie 93%, ktoré získalo na www.rottentomatoes.com (najvýznamnejšej databáze filmových recenzií) od odborníkov ešte pred vyslaním do kín, bolo právom zaslúžené. Som milo prekvapený, že sa rok 2019 nesie v znamení „dobrých“ DC filmov (spolu s tentoraz dúfam pravdivými predpokladmi o nadchádzajúcom filme s ďalšou verziou Jokera).

RECENZIA: Čierne na bielom koni (bez spoilerov)

21.10.2022

Gangsterská veselohra s romantickými prvkami situovaná v rodnom meste režiséra Rasťa Boroša – v Rimavskej Sobote. Už zo samotného traileru či plagátu vyplýva, že pôjde o snímok s odľahčenou tematikou. Dokáže však Čierne na bielom koni priniesť viac ako každý iný z tuctových slovenských komédii? Postavy nasledujú pomerne jednoduché archetypy: dobrák, [...]

Je Svetlonoc medzinárodným úspechom? (recenzia bez spoilerov)

18.10.2022

Držiteľ hlavnej ceny medzinárodného filmového festivalu v Locarne. Slovenská filmová scéna sa teší každému filmu, ktorý pre svoju krajinu získa medzinárodné uznanie. Aj napriek svojmu úspechu však film Svetlonoc polarizuje ako lajckú verejnosť, tak aj kritikov. O charaktere filmu mnoho prezrádza samotná štruktúra deja. Uznávaný režisér Francúzskej novej vlny [...]

RECENZIA: Captain Marvel (BEZ SPOILEROV)

09.03.2019

Po veľkom vyvrcholení desaťročnej série filmov z Marvel univerza v podobe Avengers: Infinity War sa konečne dostávame k samostatnému filmu superhrdinky, ktorú nám sľúbila potitulková scéna tohto na oscara nominovaného veľkofilmu. Film nás príbehom zavedie do roku 1995, do doby, keď sa o Avengeroch ani len nesnívalo. Hlavnou postavou je Carol Danvers (Brie Larson), ktorá [...]

tbilisi, gruzínsko, protest

Gruzínska prezidentka vetovala sporný zákon o zahraničnom vplyve

18.05.2024 17:08